Durian!!

Seminggu sebelum keluar payday.. tetiba plak terhidu bau durian di sana sini.. tapi pelik x nampak plak orang yang menjualnyer.. lagi pula sepanjang perjalanan ke sekolah.. pokok-pokok durian semuanyer nampak x berbuah.. so dari mana plak datangnyer si raja buah nie. Rupa-rupanya.. x semua kebun orang kampung kat sini nie berbuah. Macam yang tahun lepas.. awal tahun kitorang posting kat sini.. pokok-pokok durian dipenuhi buah.. bleh dikatakan kebun orang kampung semuanyer berbuah.. manggis ader.. rambutan ader.. buah kakus ader.. (kakus tuh macam mata kucing ler jugak..) dan macam-macam lagik ler.. sampaikan tengahari pun kitorang x makan nasi.. makan durian jer.. lunch durian ler kononnyer.. tapi tuh pun durian beli ok.. bukannyer dapat free.. ye la.. orang-orang kat luar sana ramai yang beranggapan bila duduk kat ulu-ulu nie.. barang makan senang nak dapat free.. kononnya orang kampung bagi free2 jerk.. hahaha… silap besar ler tuh. X pernah pun dapat free lagik..

So berbalik kepada citer durian nie tadi.. Rabu lepas tengah dok baring-baring depan TV tetiba budak ketuk pintu.. Nah ko.. 5 biji durian diorang hantar.. dari Cikgu Ozair katanyer.. Aper lak mimpi si Ozey bagi durian nie.. Tapi tetiba teringat yang aku ader pesan kat Alip (housemate si Ozey).. kalau-kalau ader orang jual durian tolong belikan dulu.. mungkin dia terdengar kot.. Kebetulan ader orang kampung datang pejabat tadi jual durian.. al maklum ler.. aku balik awal.. tuh yang x terserempak tuh.. pastuh aku nie pun bawak ler ke dapur.. dengan penuh keazaman dan ketekunan nak mengopek sebijik durian tuh.. tetiba plak Kak Yana menyeru nama aku.. (Wah.. Ku seru sangatkan…?!!).. rupanya Kak Yana pun nak bagi durian juga.. Wah.. itulah rezeki namanyer.. ye ler.. sebelum nie pun asyik terbau jer kan.. akhirnya dapat ler jugak merasa.. Tapi Selasa malam tuh pun Qistina ader bagi aku sebijik.. bapa dia beli.. Nampaknyer.. bila dah musim durian gugur nie..makin ramai ler orang kampung yang bisnes kat sini nie.. Harap-harapnyer bulan 11 nanti masih banyak lagik ler buah-buahan kat sini.. Sebab aper bulan 11 ?! Ader ler….. tunggu jer…

~ by phyneballerz81 on October 23, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: