Kehanjengan Yang Teramat!!

Ahaks.. haluu.. bersiaran lagi…

Erm.. kemarin tengahari aku dah menjejaki bumi Sibu.. seperti biasa ler.. bandar Sibu yang penuh sesak menyekat rongga-rongga hidungku untuk bernafas.. huhu.. dengan cuaca yang panas terik lagi.. di bulan puasa plak tuh.. haiyoo.. memang memerlukan setitis air untuk membasahi tekak.. namun kekuatan iman untuk terus menghabiskan ibadat ini menghalang untuk menembusi benteng puasa yang aku laksanakan seawal 1 Ramadan hari tuh.. maknanya puasa aku belum pecah lagik.. ekeke..

Namun yang menyakitkan hati.. dan membuatkan aku betul2 hot bilamana Gee Bee tidak membuat makluman awal yang kami dah bleh chow cheen chow dari skul seawal hari Khamis. Itu la namanya kehanjengan yang teramat. Sebabnya.. aku dah beli tiket raya pada hari Sabtu. Jadi bermakna aku kena overnite 2 malam dkt Sibu.. Hanjengkan?!! Sehari suntuk (hari nie) aku merayau-rayau kat Sibu nie membuang2 duit.. Eh haluu… sehari nie penuh makna tau kalau aku dah berada di sisi keluarga.. bleh tolong mak sediakan juadah berbuka puasa… dan macam-macam lagik la.. geram betulla.. tuh la.. susah kalau kita nie jadi Gee Bee tapi tahap pendidikan setakat ”taraf tuh jerr”… otak pun sempit.. x bleh fikir selangkah kehadapan.. tapi tak per ler… terpaksa meredhakan diri kaedahnya… walaupun aku tau pahala puasa aku dah banyak ditolak hari nie.. ngeh3x…

Ok.. nanti lagi ye.. nak sambung round dulu.. daa

~ by phyneballerz81 on September 26, 2008.

Leave a Reply

 
