Bila Jari Menaip!!


… bila jari menaip, maka akan adala macam-macam benda x best yang aku nak tulis ni. I do understand what would people do if they do not satisfy with somethin’.. but i do not understand with people who keep pretending like they noe nothing bout somethin’.. but actually they noe it. Plus.. People who “talam dua muka”.. in front of u they’ll act like u r best friend of them (katanyer…..!!!)

Some people.. when they “desperado” to get somethin’ what they like.. dengan penuh kehanjengannya, they will talk nonsense bout u.. i wanna talk about someone actually.. and of course i have no intention to blame him/her.. tapi sikap memainkan peranan penting dalam apa jua keadaan.. i noe i am not a good enuf person who deserve to talk bout someone.. but read dis.. who do u think rite.. me?! him?! or her?!

My friend.. who i call him/her as Beach (Bitch actually).. keep advising me to do this n that.. Beach will always telling me what i’ve done wrong (Even though it was actually totally rite).. and at the same time.. he/she switches on the aircond to keep the “bala tentera” cold!! So that the “bala tentera” terus-terusan memandang rendah pd orang-orang cam aku.. and very the mengagungkan si tukang kipas..Opss… tukang on aircond tadik. Sialan!! He/She hardly struggled to make me like invisible man.. nobody can see me (exception to the “bad things” which they keep asking me to do.. WALAUPUN!!!)

The stupid thing that his/her always done actually.. his/her habit yang quite very good in “acting”.. sangat meninggalkan kesan lakonan… katanyer… bila dia tak puas hati ngan org tuh.. he/she quite comfortables to cakap-cakap blakang.. Bukan main lagi.. Berapi-api.. sampai time bersemuka dengan orang yang dimaksudkan.. diam kelu seribu bahasa.. fookey ayam sangatkan… Pengecut.. konon nak jaga hati orang tuh.. padahalnya takut.. takut “Para Pemberi Kuasa” nie tidak memberikan kuasa kepada dia lagik.. Haiyoo.. Yes.. nobody can deny that different people has different ‘peel’… as for me.. i have the right to say something that i am not satisfied about something/somebody. Unfortunately… i was born to be like this.. so i’ll keep going to behave like this.. maksudnya.. kalau x puas hati.. i have to speak it out.. depan-depan walaupun risiko dibenci itu tinggi.. who cares?!! biarla orang membenci asalkan benda tuh betul. Bukan x mahu jaga perasaan orang.. cuma teguran secara berhemah itu sgt penting.. bukannyer aku menengking2 depan orang ramai.. intonasi perlu betul.. jaga perasaan orang is one thing.. another thing is u’ve to jaga ur own hati… to be fair and square.. i have to do what i think gud for me. Ancaman dari anasir-anasir bangsat maha lahanart ini perlu terus-terusan ditepis… Occay Full stop for dis person.. will continue later!

This is for u my boss!!
sometimes.. i don’t now how silly people can be.. u decided tuk adakan meeting at the last day of 1st term. Tanpa memikirkan ader staf u yang dah beli tiket seawal semester lagik. Rupanya.. yang mengejutkan.. yang mana membuka mata orang lain untuk melihat kebodohan u sendiri.. the date chosen actually to avoid ur staff dari balik awal.. u ingat i nie anak-anak babi yang u bleh arah-arahkan untuk masuk kandang di kala petang datang menjelang.. ayoyo… x bleh terimala the way u manage ur staffs. Kena plak pada i yang tahu “hukum hakam”… yang always get ready with my “dalil-dalil” yang of course proven.. Nah.. arahan-arahan nonsense haruslah dicampakkan ke dalam tong sampah.. Dont get me wrong occay… I bukan kurang ajar.. I bukan nak melawan.. I bukan nak jadi jaguh kampung.. but i always keep my self off frm this nonsense things.. Bukti I kukuh.. Hujah I terbukti benar.. bukan rekaan.. So.. what say u?!! I am so sorry if I “terlebih sudah”.. but i think I tak terlebih pun.. U yang I rasa “Dah terlampau melebih-lebih” sampai nak mengongkong staff u untuk bergerak. Staf lain bleh ler kot.. tapi bukan aku!! Full Stop!!

Next.. aku betul-betul terasa mcm nak tergelak tentang kisah cinta yang berlaku di tempat keja aku. No need to elaborate panjang2 la.. for those clikcs yang tau tuh.. tau la kay.. Lucu, Simpati, Kesal, etc.. semua ader.. Lucu coz it was like watching America’s Funniest Home Videos.. terkejar ke sana.. terkejar ke sini.. haha.. which the ending was so sad.. dua-dua plak tuh.. simpati pun ader ler.. ye la kan.. my clicks.. what can i do is advise and advise coz i am not master in normal way of heart’s feeling.. i have no experience!! hopefully they do understand me. Hey friends.. Look at me.. still single.. and i’ll keep myself not available (till i do inform that I am available n sesiapa pun bleh masuk meminang…later..haha ) I am available for One Nite Stand only.. yes… ONLY..!!! No tolerate!! Full Stop!!

~ by phyneballerz81 on June 4, 2008.

Leave a comment