Year 6 SKNE..

Pagi Rabu tuh.. dengan rasa semangatnyer aku ke Opis.. maklumlah.. hari Rabu plak tuh kan hari GERKO untuk semua sekolah kat Malaysia nie.. so dengan segaknya aku sebagai Guru Penasihat Pengakap Kanak-kanak melangkah masuk ke Kelas T6.. time nie aku tengok budak-budak nie pun pakai baju PJ diorang.. nampak cantik la plak.. tuh yang amik kesempatan tangkap gambar tuh… huhuhu…
11
Tapi bukan itu yang nak diceritakan.. yang aku nak ceritakan ialah.. cabaran aku sebagai orang baru dalam dunia ini.. diberi tugas untuk memikul tanggungjawab mengajar MT Tahun 6. Aiyoo.. dah la diorang nie nak UPSR.. masa mula-mula dipertanggungjawabkan.. agak seriau ler jugak… ye la.. tiba-tibakan.. macam-macam la yang bermain di kepala otak.. tapi memandangkan ini adalah satu amanah… maka dengan ikhlas hatinya aku menerima dan berusaha untuk melakukan yang terbaik. Apapun… usaha tuh penting. Aku berharap sangat agar apa pun keputusan yang akan dicapai untuk UPSR nanti dapat diterima oleh orang-orang besar sekolah tuh… kerana aku orang baru di arena ini..
1
Namun, aku tidak keseorangan.. mujur ada guru lain yang sudi membantu aku.. memang bersyukur sangatlah. Lebih-lebih lagi guru yang membantu nie mempunyai pengalaman berbelas tahun mengajar subjek nie untuk UPSR.. dan dalam masa yang sama juga aku bersyukur kerana diberi peluang menimba ilmu.. so tahun-tahun yang akan mendatang sekiranya aku tidak berpeluang mengajar T6.. tak ada la aku kesal sangat… betui x?! Ermm..
1
Apa pun.. besar harapan aku agar diorang semua nie lulus dengan jayanya… AMIN…


~ by phyneballerz81 on March 1, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: