Interview!!

Nah.. tiba-tiba jer kan.. huhu…
.
Setelah setahun berkhidmat.. di tahun kedua nie baru kena panggil untuk temuduga pengesahan jawatan.. aiyoo.. yang kawan-kawan lain tahun lepas semua dah interview.. tinggal kami-kami nie jerk. Tapi Syukur Alhamdulillah la.. dapat juga aku menjawabnyer tadi dengan lancar nie.. maintain nie tak sangkut-sangkut.. Cuak juga mulanya ingatkan nak tanya pasal PIPP ker.. FPK ker.. Isu-isu Semasa ker.. tapi haram.. sikit pun tak tanya.. 90% tanya pasal background family dan 10% lagi pasal sekolah kluster dan KBSR.. aku aper lagi dengan penuh yakin menggorengla jawabnya.. tu yang best tuh.. gorengan aku tuh bukan calang-calang punya goreng tuh.. ekeke.. tepat dan jitu fakta yang aku bagi.. tapi yang paling best.. dalam tanya-tanya background tuh.. banyak plak dia bleh tanya pasal kebudayaan kat aku.. nampak sangat aku nie orang yang berbudayakan?! ye la.. tuh kan termasuk gak dalam Teras Strategik PIPP yang pertama.. Membina Negara Bangsa.. nah amik ko…
.
Tapi walaupun segalanya berjalan dengan lancar, tak juga bleh terlalu yakinkan.. manatau semua-semua tuh sekadar nak psiko jerk.. ye la.. aper aku jawab tuh semua dia angguk-angguk jerk.. aku pun tak tau sama ada angguk setuju atau angguk tak setuju dengan jawapan aku.. InsyaAllah keputusan dia nanti harap-harap ok la… ye la.. tak nak la mengulang-ulang nie.. banyak keje.. dah la tuh.. senioriti pun hilang setahun..
.
Apa pun.. untuk temuduga nie.. aku pun dengan sukacitanya terpaksa la bercuti 3 hari.. ye ye ye.. ye la.. dah lama tak keluar dari hutankan.. hah.. merasa ler sekarang nie mengescapekan diri dari sekolah.. masa nie la nak urus banyak benda.. beli tu.. beli nie.. walaupun tak gaji lagi nie.. minggu nie dah keluar.. minggu depan keluar lagik.. ekeke.. maklumla.. minggu paydaykan… Apapun.. kita jumpa minggu depan.. daa…

~ by phyneballerz81 on February 20, 2008.

Leave a Reply

 
